Reunió de pares
Molta gent pensa
que els mestres no passem vergonya
quan hem de parlar en públic, però no és pas així, es tracta d’una mena de llegenda urbana...
Davant dels
nostres alumnes ens transformem en
actors, tot interpretant el nostre guió a la perfecció. Però si de cop ens
canvien l’audiència i tenim en front als pares
dels nostres alumnes... és molt diferent, ja que imposen. Crec que el
fet de posar-se nerviós en una reunió de pares és inevitable.
Així que amb els
nervis a flor de pell moltes vegades el que fem a la reunió és deixar anar el
nostre discurs a la velocitat de la llum. Es nota que ho hem deixat anar com si
haguéssim parit al nostre fill. Ja està fet, ens ho hem tret de sobre. No sé
vosaltres, però jo ja no sóc ni de fer classes magistrals als meus alumnes, no
va amb la meva forma d’educar; així que em pregunto perquè ho hem de fer a la
reunió de pares?
Aquest any he
tingut una experiència molt agradable fent la reunió. Vaig començar, com és
normal, la reunió nerviosa, però el grup de pares m’anaven formulant preguntes quan els hi sorgien dubtes. No
esperaven pas al final del meu discurs.
Es va crear un diàleg entre els pares
i jo que girava entorn del guió del Powerpoint que havia preparat.
Va ser una reunió
molt dinàmica, on els pares van
mostrar molt més interès de l’habitual.
S’ha de dir que es tracta d’un grup de pares molt participatiu i amb molta
vida. Així que va ser molt agradable i realment m’ha marcat. Em vaig sentir
molt còmode i els nervis del principi es van esvair totalment. Recomano que en les reunions els pares
tinguin més veu i puguin participar-hi activament com ho farien els seus fills
a les nostres aules.
- Els hi dónes importància als pares i als seus dubtes.
- Coneixes millor a les famílies del teu grup classe.
- La reunió és més dinàmica, participativa i menys freda.
- Els adults no estaran tan pendents de tu ,com dius o et mous durant la reunió, estaran més preocupats de satisfer els seus dubtes.
- Al passar a ser els pares els protagonistes els nervis desapareixen, ja que l’atenció la focalitzes tu cap a ells i no a la inversa.
Pot donar-se el
cas de tenir en el teu grup classe pares
més primmirats, però si argumentem bé el perquè dels mètodes i
dinàmiques de treball de la nostra aula i atenem als pares com ho faríem als
nostres alumnes, fent-los partícips i protagonistes des d’un inici, es sentiran
més tranquils i satisfets.
Molta sort i
ànims!
Comentarios
Publicar un comentario