"La vuelta al cole"

Els alumnes  no són els únics que es preparen per a “la vuelta al cole”. En el cas dels Mestres aquesta expressió també va que ni pintada. Des de fa molts anys que no notava aquesta sensació de novetat i nerviosisme vers el nou curs escolar que s’aproxima. Com ja he explicat a altres entrades del bloc, aquest any iniciaré l’aventura de ser tutora de 2n de Primària, així que experimentaré la novetat i el canvi que suposa aquesta gran responsabilitat.

És de vital importància que els docents ens preparem a consciència sobre diferents aspectes educatius: el traspàs de grup/alumnes, les assignatures, funcionament i organització... la llista continua!!! I és molt llarga....

L’escola on treballo és d’una sola línea educativa i tinc la “sort” que aquest curs escolar el meu grup classe serà d’un total de 18 alumnes. Aquest fet em permetrà fer un treball més individualitzat i adaptat a les seves necessitats i característiques. Alguns dels alumnes els vaig tenir el curs passat fent anglès extraescolar i sé per experiència que serà un grup classe molt potent, amb el qual s’hi podrà treballar i, com diu l’expressió, tirar milles.

Pel que fa a les assignatures impartiré Matemàtiques, Llengua Catalana, Llengua Castellana, Coneixement del Medi, Plàstica, Educació en valors i Tutoria. Són assignatures que donen molt joc, les quals afavoreixen el treball interdisciplinari entre elles. Un aspecte a remarcar és que el contingut  del coneixement del medi va determinat per tres temes d’interès: el cos humà i els sentits, l’alimentació i l’aigua. Aquestes són temàtiques que considero que tenen molt potencial i que es poden treballar de forma transversal. A l’àrea de llengua es poden fer comprensions lectores, debats, exposicions, text expositiu, receptes... i a plàstica es poden  realitzar diferents composicions molt originals també referents amb aquests centres d’interès. Aquestes primeres setmanes de setembre, abans de començar el curs escolar, estic preparant la programació de les diferents àrees. Primerament, m’he centrat en preparar activitats d’avaluació inicial, per a determinar quin és el coneixement previ dels meus alumnes i acabar d’encaminar les diferents programacions i activitats.

Per a la organització i funcionament del grup he donat molta importància als espais que té la pròpia aula, tot creant racons per a les diferents assignatures, però sobretot, centrant-me en aspectes més vinculats amb la tutoria. Així doncs, en el racó de tutoria hi ha l’espai pels càrrecs, de forma que els infants vagin desenvolupant responsabilitats i autonomia. Les normes d’aula es crearan el primer dia de classe de forma conjunta, de manera que esdevindran més significatives i pròximes als alumnes. També hi ha l’espai de millores i felicitacions, un recurs en el qual els alumnes parlaran sobre què és el que funciona dins del grup i  què cal potenciar i polir per a millorar com a estudiants, companys i persones.

En conclusió, des de que s’inicia la setmana intensiva, els mestres anem de bòlit tot preparant, organitzant i polint els últims detalls. Molts ànims i sort per a aquest curs escolar 2013/14!!

Comença el compte enrere....
Txell*

Comentarios

Entradas populares de este blog

Poema: Com si fóssiu nens.

DIPLOMA PARA EL DÍA DEL PADRE

Educar els fills cada dia és més difícil...