"La vuelta al cole"
Els alumnes no són els únics que es preparen per a “la vuelta al cole”. En el cas dels Mestres
aquesta expressió també va que ni pintada. Des de fa molts anys que no notava
aquesta sensació de novetat i nerviosisme vers el nou curs escolar que s’aproxima.
Com ja he explicat a altres entrades del bloc, aquest any iniciaré l’aventura
de ser tutora de 2n de Primària, així que experimentaré la novetat i el canvi que
suposa aquesta gran responsabilitat.
És de vital
importància que els docents ens preparem a consciència sobre diferents aspectes
educatius: el traspàs de grup/alumnes, les assignatures, funcionament i organització...
la llista continua!!! I és molt llarga....
L’escola on
treballo és d’una sola línea educativa i tinc la “sort” que aquest curs escolar
el meu grup classe serà d’un total de 18 alumnes. Aquest fet em permetrà fer un
treball més individualitzat i adaptat a les seves necessitats i característiques.
Alguns dels alumnes els vaig tenir el curs passat fent anglès extraescolar i sé
per experiència que serà un grup classe molt potent, amb el qual s’hi podrà
treballar i, com diu l’expressió, tirar milles.
Pel que fa a les
assignatures impartiré Matemàtiques, Llengua Catalana, Llengua Castellana, Coneixement
del Medi, Plàstica, Educació en valors i Tutoria. Són assignatures que donen
molt joc, les quals afavoreixen el treball interdisciplinari entre elles. Un
aspecte a remarcar és que el contingut del
coneixement del medi va determinat per tres temes d’interès: el cos humà i els
sentits, l’alimentació i l’aigua. Aquestes són temàtiques que considero que tenen
molt potencial i que es poden treballar de forma transversal. A l’àrea de
llengua es poden fer comprensions lectores, debats, exposicions, text
expositiu, receptes... i a plàstica es poden realitzar diferents composicions molt
originals també referents amb aquests centres d’interès. Aquestes primeres
setmanes de setembre, abans de començar el curs escolar, estic preparant la
programació de les diferents àrees. Primerament, m’he centrat en preparar
activitats d’avaluació inicial, per a determinar quin és el coneixement previ
dels meus alumnes i acabar d’encaminar les diferents programacions i
activitats.
Per a la
organització i funcionament del grup he donat molta importància als espais que
té la pròpia aula, tot creant racons per a les diferents assignatures, però
sobretot, centrant-me en aspectes més vinculats amb la tutoria. Així doncs, en
el racó de tutoria hi ha l’espai pels càrrecs, de forma que els infants vagin
desenvolupant responsabilitats i autonomia. Les normes d’aula es crearan el
primer dia de classe de forma conjunta, de manera que esdevindran més
significatives i pròximes als alumnes. També hi ha l’espai de millores i
felicitacions, un recurs en el qual els alumnes parlaran sobre què és el que
funciona dins del grup i què cal
potenciar i polir per a millorar com a estudiants, companys i persones.
En conclusió, des
de que s’inicia la setmana intensiva, els mestres anem de bòlit tot preparant, organitzant
i polint els últims detalls. Molts ànims i sort per a aquest curs escolar
2013/14!!
Comença el compte
enrere....
Txell*
Comentarios
Publicar un comentario