Estrena com a tutora
Avui, 12 de setembre del 2013, ha començat el curs
escolar. He pogut experimentar les primeres sensacions d’aquestes vivències úniques que marcaran la meva persona
i la meva tasca com a educadora.
Pensava que sentiria més nervis. Tenia molta expectació i
bones vibracions vers el grup classe. Sobretot he notat que estava ansiosa per
a què fossin les 9 h, uns minuts abans que s’obrissin les portes de l’escola.
Es nota que els meus alumnes, de 2n de Primària, ja
coneixen el funcionament de l’escola i només entrar a la classe han penjat la
seva motxilla, m’han preguntat com havien de seure i han tret tot el material
que necessitaven. Com que era el primer dia he pensat que seria interessant que
ells escollissin els seus llocs, per a poder observar com es relacionen entre ells i com són les seves pautes de
conducta. Realment, aquests fets han afavorit molt el bon funcionament de la
classe i ha suposat un gran inici de curs, ja que venien molt motivats.
Al ser el primer dia d’escola, he estat tot el matí a l’aula
amb els meus alumnes i m’he pogut presentar ja oficialment com a la seva tutora
i deixar enrere la imatge de Teacher d’educació Infantil.
Personalment, opino que els primers dies són claus per a
marcar la dinàmica que agafarà el grup classe. Així que és de vital importància
tenir present aspectes diversos fonamentals a nivell d’aula. Primerament, és primordial
que els infants prenguin consciència que tu ets una autoritat propera, la qual
s’encerrega del seu benestar i del bon funcionament del grup.
Per aquest motiu, en els primers dies és cabdal tractar i
pactar amb els alumnes tot el tema del funcionament de l’aula. Avui, en primer
lloc, hem organitzat el material escolar, posant els noms a tots els llibres i
guardant alguns a la motxilla per a forrar-los. Després, hem parlat sobre els
càrrecs de la classe (secretari, llista del menjador, material, neteja i
fitxes...) tot recordant quins són, la funció de cada encarregat i quan es
faria el canvi d’encarregats. Després hem repassat les normes bàsiques per a
què hi hagi harmonia a la classe.
De totes maneres, he pensat que seria interessant tractar
amb més profunditat el tema de les normes d’aula en les assignatures d’educació
en valors i tutoria, les quals tenen lloc els divendres. Així que demà farem
una activitat per a pactar i crear les normes de forma conjunta. Considero que
és molt important aquesta activitat, ja que serà una forma per a sensibilitzar
els infants i que es facin seus els bons hàbits de treball i de saber estar.
Així que els organitzaré en grups i cadascun haurà de pensar les normes que
creu que hauria de tenir l’aula i el motiu pel qual ho creuen. A més de pensar
les normes aprofitaré per a què amb els mateixos grups pensin i reflexionin
sobre les qualitats que l’escola, mestre/a i alumnes “perfectes” (si es que
existeixen) haurien de tenir. Després, ho
posarem tot en comú i reflexionarem sobre les diferents idees que vagin sortint.
D’aquesta manera, veuré quina expectativa tenen sobre l’escola, d’ells mateixos
com a alumnes i de mi com a mestra.
El dia ha passat volant, massa ràpid potser. He tingut
una gran primera experiència en la meva estrena. Ara espero amb més il·lusió i
motivació que comenci el segon dia i agafar un bon ritme de treball,
aprenentatge i de comunicació amb el meu grup classe.
Txell*
M'encanta, tens il.lusio i ets positiva. Mantenir la il.lusio es un gran repte pels mestres, pero no se...tens una força vital que he vist en poca gent. Per moltes coses que sentis per mi o per d'altres mestres, no t'impregnis, posa't el xubasqueiro anti diluvis i que et rellisqui una mica. Tu ets tu i els nanos et senten a flor de pell. Si tu transmets aquesta força vital els nanos la xuclaran. Si tu els tractes amb afecte, ells veuran que es una bona manera de relacionarse sense fer-se mal. A tu trigaran en afectar-te les frustracions dels mestres i quan arribin, no ho veuras com una frustracio, sino com un repte.........Ojala jo fos capaç d'aplicar-me a mi mateixa el que dic. Pero sempre em passa igual, soc mes capaç de veure en una amiga si un vestit li queda be que en mi mateixa.
ResponderEliminarpero...s'enten malament. "Per moltes coses que em sentis dir a mi o d'altres mestres". Aixo es el que vull dir.
ResponderEliminar